Μια και σήμερα είναι η μέρα της γυναίκας και προχθές, 6/3, συμπηρώθηκαν 16 χρόνια από το θάνατο της Μελίνας λέω να αφιέρωσω την μέρα σε μια πολύ μεγάλη γυναίκα.
Δεν θα γράψω βιογραφικά στοιχεία (λίγο πολύ όλοι τα ξέρουμε, όσοι θέλουν όμως μπορούν εδώ να διαβάσουν), θα γράψω κάποιες σκέψεις προσπαθώντας να αποτίσω φόρο τιμής σε μια Μεγάλη Ελληνίδα.
Μελίνα Μερκούρη, μια Γυναίκα τόσο άρρηκτα δεμένη με την χαρά της ζωής. Μια Ελληνίδα τόσο άρρηκτα δεμένη με την Ελλάδα. Μια Γυναίκα γεμάτη πάθη, πάθος για ζωή, πάθος για έρωτα, πάθος για δημιουργία. Την βλέπω σε διάφορα αφιερώματα και ντοκιμαντέρ, την ακούω να μιλάει και μου ‘ρχονται στο μυαλό λέξεις όπως ένταση, φως, ελευθερία, Ελλάδα, αγωνίζομαι, παλεύω, θέλω, έρωτας, ζωή, πάθος, γέλιο. Προσπαθώ να μην την θαυμάσω να της βρω ένα ψεγάδι, μα κάθε της κουβέντα είναι λάκτισμα στην σκέψη μου, κάθε της φράση με κάνει να "νοσταλγώ" μια επόχη που δεν έζησα, κάθε της αλήθεια πυροδοτεί την οργή μου για τις μέρες που ζούμε.
Ερώτηση δημοσιογράφου : «Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή ;» και η απάντησή της «Η ελευθερία». Σε άλλη ερώτηση απαντάει, «Φοβάμαι μη χαθούν οι ιδεολογίες και μείνουμε οι Έλληνες χωρίς αγωνιστικότητα, χωρίς αξιοπρέπεια».
Κι ύστερα σκέφτομαι πόσο ανάγκη έχουμε από τέτοιους ανθρώπους σήμερα. Πόσο μας λείπουν τέτοιοι άνθρωποι.
Μοναδική στην γοητεία που ασκούσε στους άντρες ενώ δεν ήταν τόσο όμορφη, μοναδική στην επιρροή στο κοινό ενώ δεν ήταν κορυφαία ηθοποιός. Ήταν όμως δοσμένη ολοκληρωτικά στους ανθρώπους κι αυτό φαινόταν. «Σας αγαπάω όλους» έλεγε και το εννοούσε. «Φοβάμαι τη μοναξιά, έχω ανάγκη από σένα, από όλους». Στερήθηκε τα πολιτικά της δικαιώματα δίνοντας έναν καταπληκτικό αγώνα κατά της χούντας όντας αυτοεξόριστη τη στιγμή που άλλοι αυτοεξόριστοι γύρισαν στην Ελλάδα σαν απελευθερωτές. Έκανε γνωστή την Ελλάδα σε Ευρώπη και Αμερική. Την Ελλάδα του γέλιου, του κεφιού και του γλεντιού αλλά και την Ελλάδα της ελευθερίας και του αγώνα.
Αγωνίστρια μέχρι το τέλος της ζωής της, κάποια στιγμή είχε δηλώσει ότι για το μόνο που μετάνιωσα είναι που δεν μπήκα στην αντίσταση (θα ήταν 20 χρονώ το 1940).
Αγαπήθηκε τόσο πόλυ και δίκαια.
14 σχόλια:
Η καθιέρωση ως Παγκόσμιας Μέρας της Γυναίκας της 8ης του Μάρτη, έχει τις ρίζες της βαθιά στην ιστορία του εργατικού κινήματος. Στις 8 του Μάρτη 1857 οι εργάτριες στα υφαντουργεία και τα ραφτάδικα της Νέας Υόρκης κατεβαίνουν σε απεργία και διαδηλώσεις. Ζητούν ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς και μείωση των ωρών εργασίας. Υπολογίζεται ότι οι γυναίκες εκείνη την εποχή δούλευαν στα εργοστάσια περίπου 16 ώρες τη μέρα, ενώ οι μισθοί τους ήταν σημαντικά μικρότεροι από τους μισθούς των ανδρών. Ετσι στα αιτήματα των εργατριών της Νέας Υόρκης περιλαμβάνονταν και η μείωση των ωρών εργασίας στις 10, αλλά και η εξίσωση των μισθών ανδρών και γυναικών. Η απεργία και οι μεγάλες μαχητικές διαδηλώσεις αντιμετωπίζονται από τους καπιταλιστές και την κυβέρνηση με την αστυνομία και τα όπλα και βάφτηκαν με το αίμα των εργατριών. Η απεργία της 8ης του Μάρτη 1857 ήταν από τις πιο σημαντικές στιγμές του παγκόσμιου εργατικού κινήματος, γιατί έβαζε στην πρώτη γραμμή το ζήτημα της πάλης κατά των φυλετικών διακρίσεων, κατά της ανισοτιμίας ανδρών και γυναικών, σε συνδυασμό με τον αγώνα ενάντια στην ταξική εκμετάλλευση.
Η Β' Διεθνής Συνδιάσκεψη των Σοσιαλιστριών Γυναικών, που συνήλθε στην Κοπεγχάγη το 1910, καθιέρωσε, μετά από πρόταση της επιφανούς προσωπικότητας του διεθνούς εργατικού κινήματος Κλάρας Τσέτκιν, τη μέρα της 8ης Μάρτη ως Διεθνή Μέρα της Γυναίκας
*Χρόνια πολλά χαρούμενο παιδί,αλλά με αγώνα για να είναι και καλά.
*το απόγευμα το ΠΑΜΕ πραγματοποιεί σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας συλλαλητήρια σε όλη την χώρα για την πραγματική ισότητα.
*ερώτηση που αφορά και εσένα αλλά κυρίως πιτσιρικάδες που ψαρώνουν με μαλακίες-δεν ρωτάω αν μου επιτρέπεις γιατί το έκανες ήδη στο σχετικό σχόλιο- τύπου artitz:
θεωρείται επαναστατική πράξη και προωθημένη μορφή πάλης το γιαούρτωμα; σιγά μην σκίσετε κανένα καλτσόν λένε στο χωριό μου.
τίθεται θέμα σύγκρισης ανάμεσα σε στο ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ που οργάνωσε απεργίες και συλλαλητήρια αυτού του μεγέθους καθημερινά πρωί απόγευμα και ενός χώρου ξεκομμένου από το κίνημα-μαθητικό,φοιτητικό,κυρίως από το εργατικό;
Από την μιά έχουμε ένα κόμμα (με 9 δεκαετίες,καραγκιοζάκο με την πετρούλα, 9 δεκαετίες ζωή και δράση,θυσίες,εξορία για τον λαό αυτού του τόπου)που προτείνει σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας-οικονομίας και από την άλλη 10 παράξενους με κουκούλα που προτείνουν την....κοινωνία της ελευθερίας και της αλλυλεγγύης.πιστεψέ με ο Πρετεντέρης θα συμφωνούσε άνετα με αυτην την κοινωνία,όπως επίσης και με τον...άνθρωπο πάνω από τα κέρδη.
Σωστά,μην βάλεις στόχο την κοινωνικοποίηση της τράπεζας και την κατάργηση του μεγάλου κεφαλαίου,σπάσε τους την τζαμαρία!!!!ένα βήμα πριν το αντάρτικο!!!!
όλα αυτά έτσι σαν τροφή για σκέψη και όχι για να δούμε ποιός την έχει μεγαλύτερη.Αλλωστε είναι μικρός ο τόπος,γνωστή η ιστορία καθενός και όλοι ξέρουμε την απάντηση.
Αντε την επόμενη φορά και νεράτζια στον Πάγκαλο,να μην παίζετε τους πασόκους στην αμπάριζα και να τους κοιτάτε επίμονα μέχρι να τους ματιάσετε.
χαρούμενο παιδί,όταν πρωτοέγραψα στο μπλοκ σου η αναφορά μου στο ΚΚΕ σε οδήγησε να κάνεις διευκρινίσεις επί διευκρινήσεων. εφόσον επιλέγεις την οδό της ουδετερότητας καλό θα ήταν να την υποστηρίζεις πάντα.
Από την άλλη νομίζω πως ξεκαθάρισα πολύ νωρίς πως δεν μένω όπου δεν είμαι ευπρόσδεκτος
με εκτίμηση και με την ευχή ξανά για χρόνια καλά
Καλημέρα Μοντο Ροσσο !
Πρώτον, είπα εγώ ότι δεν είσαι ευπρόσδεκτος ; Το μπλογκ αυτό νομίζω πως είναι σαφές ποιος το διαχειρίζεται. Όλες οι απόψεις είναι δεκτές κι αν δεν θέλω σχόλια από κάποιον πολύ απλά θα το πω. Αν κάποια σχόλια μου αρέσουν περισσότερο από κάποια άλλα πάλι θα το πω.
Δεύτερον, αν έχεις χιούμορ καλό είναι να μην το χάνεις αν κάτι δεν σου αρέσει.
Τρίτον μια και απευθύνεσαι και σε μένα, δεν ξέρω αν το γιαούρτωμα είναι επαναστατική πράξη και προωθημένη μορφή πάλης αλλά σίγουρα είναι προέκταση της φυσικής αντίδρασης των ανθρώπων όταν βλέπουν κάποιον που τον θεωρούν πουλημένο. Το πρώτο που σου έρχεται είναι να τον βρίσεις, ας πούμε, να τον πεις πουλημένο. Το δεύτερο μπορεί να είναι να το φτύσεις λέγοντας του «είσαι πουλημένος». Όταν όμως τα πράγματα φτάνουν σε κατάσταση όπως αυτή που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό ε λογικό είναι η αγανάκτηση να εκφραστεί με πιο έντονες ενέργειες. Για την ιστορία αυτοί που γιαούρτωσαν τον Παναγόπουλο ήταν της ΚΟΕ και όχι κουκουλοφόροι. Νομίζω πως και το ΚΚΕ τον έχει αποκαλέσει πουλημένο. Η διαφωνία είναι ως προς τι ; Έπρεπε να γίνει κομματική συνεδρίαση και αφού υπογραφεί από τον γενικό γραμματέα η απόφαση μετά να πέσει το γιαούρτι ;
Όσο για το ΠΑΜΕ, το είχα πει και σε προηγούμενο σχόλιο δεν καταλαβαίνω γιατί σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή το ΚΚΕ να κάνει ξεχωριστές πορείες. Όταν βλέπει ότι μια μεγάλη μερίδα του κόσμου αντιδρά στην κατάσταση που έχουμε φτάσει και αντιδρά από τον Δεκέμβρη του 2008 και θέλει να κατέβει στον δρόμο χωρίς ταμπέλα, χωρίς κομματική εκπροσώπηση, το ΚΚΕ αντί να προβληματιστεί στρέφει αυτόν τον κόσμο εναντίον του λέγοντας του, με τις πράξεις του, ότι όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εχθρός μας. Άραγε είναι αυτού υπέρ του λαού; Όταν ο κόσμος θέλει να αλλάξουν τα πράγματα αλλά δεν μπορεί να το εκφράσει, όταν αυτό το πολιτικό σύστημα στο οποίο μετέχει και το ΚΚΕ δεν λειτουργεί πια ή υπολειτουργεί πως περιμένει εμπιστοσύνη το Κόμμα όταν διαχωρίζει τη θέση του ;
Τέλος λες πως έκανα διευκρινίσεις σχετικά με το ΚΚΕ όταν πρωτοέγραψες. Τις έκανα τις διευκρινήσεις ακριβώς γιατί είσαι στο ΚΚΕ. Δεν με πειράζει να κάνεις την προπαγάνδα σου, ειλικρινά καθόλου, αλλά μην περιμένεις να ψάξω τον ΠΑΜίτη της γειτονιάς μου.
Δεν ήξερα για την μέρα της γυναίκας, ενδιαφέρον το πώς θεσπίστηκε.
Χαρούμενο παιδί η κατάσταση έχει φτάσει ή θα φτάσει σε ένα σημείο που καθένας πρέπει να αποφασίσει με ποιούς θα πάει και ποιούς θα αφήσει.
και βασικό κριτήριο για αυτό θα είναι τόσο η εμπειρία του όσο και οι στόχοι του-τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.
το όλοι μαζί λοιπόν χωράει πααααααααααρα πολύ κόσμο,από εσένα,εμένα ως τον Παναγόπουλο,τον Γιωργάκη,το ΚΚΕ,την ΚΟΕ και τους διάφορους μαυροφορεμένους. το όλοι μαζί λοιπόν μάλλον δεν λέει και πολλά.στην ουσία και εσύ η ίδια έχεις κάνει κάποιους διαχωρισμούς στο 'με ποιούς'.π.χ. αφού γούσταρες το γιαούρτωμα σημαίνει πως δεν θα ήθελες τον Παναγόπουλο.
πάμε παρακάτω,λες δεν ξέρεις αν το γιαούρτωμα είναι επαναστατική πράξη.εγώ νομίζω πως ξέρεις,αδικείς τον εαυτό σου σφυρίζοντας αδιάφορα.δικαιωμά σου.Είναι ξεκάθαρα πράξη εκτόνωσης και ουσιαστικά το αναγνωρίζεις και εσύ.
παρακάτω, σε καμία πορεία το ΚΚΕ δεν κατέβηκε με δικό του πανό.αντίθετα καλούσε σε συμμετοχή στις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ στο οποίο το πιστεύεις ή όχι συσπειρώνονται πολλές χιλιάδες εργατών μη ΚΚΕδες.
όσων αφορά τα αιτήματα,έχουν άραγε καμία σημασία ή απλά βρέθηκε άλλη μια ευκαιρεία για να φωνάξουμε,να βρίσουμε,να σπάσουμε και καμια τζαμαρία και μετά σπίτια μας;
ένα πράγμα σαν group therapy και ψυχοθεραπεία.
Ποιός θα είναι ο στόχος μια κοινής πορείας,ποιόν θα αναδεικνύει ως αντίπαλο τελικά,γιατί ακόμα και το
'παρτε τα μέτρα πίσω' με αποδέκτη την κυβέρνηση από μόνο του δεν λέει και πολλά.εκτός αν θεωρείς πως απλά είναι ένα λανθασμένο μέτρο από την κυβέρνηση και ως εκεί.
θέλεις έναν 'ελεγχόμενο καπιταλισμό'(αριστερό ΠΑΣΟΚ),θέλεις 'τον άνθρωπο πάνω από τα κέρδη'(ΣΥΡΙΖΑ),την 'κοινωνία της ελευθερίας,της αλλυλεγγύης και των αυτοδιαχειριζόμενων πάρκων'(ΜΑΥΡΟΦΟΡΕΜΕΝΟΙ),την κατάργηση της ιδιοκτησίας,της εκμετάλευσης ανθρώπου από άνθρωπο,την σοσιαλιστική οικοδόμηση και τον κομμουνισμό (ΚΚΕ);και όχι έτσι για να λέμε και καμιά βλακεία για να περνάει η ώρα αλλά να εκτιμάς πως αυτό που αναδεικνύεις ως στρατηγικό στόχο έχει νόημα.
οι ξεχωριστές πορείες δεν είναι αυτοσκοπός-και αν θέλεις την προσωπική μου εκτίμηση δεν θα συμβαίνουν για καιρό.αυτό όμως μόνο και μόνο γιατί θα ανέβει το επίπεδο της οργάνωσης και των διεκδικήσεων,με ξεκάθαρα αιτήματα και ξεκάθαρο αντίπαλο,που αλίμονο αν τον εντοπίζεις στο πρόσωπο του Παναγόπουλου.πραγματικά του δίνεις αξία,περιθωριοποίηση του χρειάζεται και τίποτα άλλο.
Αυτά τα γράφω γνωρίζοντας πως ξέρεις τις απαντήσεις,με δεδομένα τα προηγούμενα κειμενά σου τουλάχιστον.
Και μια τελευταία,πάλι προσωπική,εκτίμηση-γιατί πιστεύω πως σε ένα μπλόκ ο καθένας εκφράζει μόνο τον εαυτό του(που και αυτό ζήτημα είναι από την στιγμή που χρησιμοποιούμε ψευδώνυμα) άρα και εγώ δεν εκφράζω το ΚΚΕ- η μεγάλη πλειοψηφία αυτών που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα ΚΟΕ,ΣΥΡΙΖΑ,ΑΝΤΑΡΣΙΑ θα έπρεπε να κινητοποιούνται μαζί με το ΠΑΜΕ και αντίστροφα.Οπωσδήποτε όμως δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στην ουρά ,αυτής,της ΓΣΕΕ.
Επαναλαμβάνω όχι στην ουρά του ΠΑΜΕ,μαζί με το ΠΑΜΕ.Με τις διαφωνίες τους.
Θέλεις να αναγνωρίσω λάθη,υπερβολές και φοβίες στο ΠΑΜΕ;Κανένα πρόβλημα,όμως αυτή την στιγμή είναι ο μόνος σοβαρός πολός αντίστασης και αυτό είναι η σειρά σου να το αναγνωρίσεις.
για μένα είναι τραγικό να κατεβαίνει πια κανείς να διαδηλώσει ενάντια στα μέτρα κυβέρνησης-ΕΕ μαζί με αυτή τη ΓΣΕΕ έστω και αν πρώτα έριξε δέκα γιαούρτια.
Καλησπερα Χαπι!
Κι εγω ετοιμαζω ενα αφιερωμα στη Μελινα και σε αλλες πρωτοπορες, ΜΕΓΑΛΕΣ γυναικες της ελληνικης και παγκοσμιας ιστοριας.
Υπεροχος ανθρωπος, πραγματικα μακαρι 10 να υπηρχαν σαν και αυτην! Αλλα δεν...
Στα παραπανω δεν θα τοποθετηθω...Θα πω μονο πως ολοι εχουν δικαιωμα να μετανιωσουν...Αν ο καθε Παναγοπουλος αποδειξει με τη σταση του πως καταλαβαινει τα λαθη του και θελει να επανορθωσει, τοτε ναι, ας μπει στο ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ! Οχι ομως με καπελωματα και αλληλοφαγωματα ουτε με βλεψεις ποιος θα παρει την εξουσια. Οταν λεμε ΜΑΖΙ, εννοουμε ισοτιμα!
Φιλια!
Πόλλα νεύρα βλέπω στο ρετιρέ του Περισσού.
2 μόνο παρατηρήσεις να κάνω.
Εγραψα στο προηγούμενο σχόλιο οτι θεώρω τους κομμουνιστές βλάκες.Οταν λες κάποιο βλάκα πρέπει να του λες και τη σημαίνει αυτή η λέξη.
Για να δώσεις την ακριβή έννοια της λέξης πρέπει να δεις πρώτα τη σημαίνει η αντίθετη λέξη του βλάκα..δηλαδή ''έξυπνος''.
Άτομο που χαρακτηρίζεται από εξυπνάδα, που έχει μεγάλη πνευματική ικανότητα και ιδίως αντίληψη, νόηση, κρίση, επινοητικότητα. Είναι οι επιτυχημένοι, οι ευέλικτοι. Ψάχνοντας την πραγματική ερμηνεία της λέξης ανακαλύπτουμε ότι έξυπνος σημαίνει «αυτός που έχει ξυπνήσει», εξού και «ξύπνιος» και επειδή σύμφωνα με το λεξικό είναι το αντίθετο του βλάκα, μπορούμε ευκόλως να υποθέσουμε ότι ο βλάξ, είναι ο «κοιμισμένος» που δεν έχει ξυπνήσει από τον ύπνο του δικαίου.
Σαφως(και εσύ happy που με ξέρεις είσαι πρώτη που το επιβεβαιωνεις)δεν θεωρώ τον ευατό μου έξυπνο ανάμεσα στο κόσμο που συναναστρέφομαι..αν δεν είσαι εξυπνος βέβαια δεν σημαίνει οτι είσαι βλάκας(και το αντίθετο).
Βεβαια όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται και απαντάει σαν τον/την mondo rosso.
Μπορείς να με αποκαλείς όπως θέλεις mondo rosso..και ας μη με ξέρεις..άλλωστε το προνομιο της κριτικής επι προσωπικού(Τον αδερφό μου που είναι ολυμπιακός του λέω συχνά οτι θεωρώ το κόσμο του ολυμπιακου βλάκες για μερικα πράγματα..αυτό σημαίνει οτι του μιλάω επι προσωπικού;)
το έχετε εκει στο ΚΚΕ..και βρήκες πίστεψε με λαθος άτομο να πεις τα κλασικά του κόμματος σου.
Μιλα λοιπόν όπως θες..
Εαν θες κιόλας βάλε και κανα ντετεκτιβ να ψάξει το αρχείο μου να δεις ποιος είμαι..εκει στο περισσό ξερετε καλά απο παρακολουθηση και για το συμπαθες επαγγελμα του ντετεκτιβ.
και κάτι ακόμα(..ο νικόλας και αυτός δεν ξέρει..)
ΚΑΘΕ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΙΓΩΡΙΑ
ΑΜΑ ΘΕΣ ΔΕΣΜΑ...ΦΑΕ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ..
Γεια χαρά.
@Monto rosso
Δεν νομίζω ότι το γιαούρτωμα είναι πράξη εκτόνωσης. Μάλλον πράξη αποδοκιμασίας είναι, όπως είναι το «ου» που φωνάζουμε όταν δεν συμφωνούμε. Για να άρχιζε ο κόσμος να φτύνει και να γιουχάρει όλους αυτούς τους πουλημένους, όλους αυτούς τους βολεμένους.
Το όλοι μαζί δεν περιλαμβάνει τον Γιωργάκη ή τον Παναγόπουλο όπως λες, ακριβώς γιατί δεν τολμούν να κατέβουν στο δρόμο, άσε που θα ήταν και οξύμωρο, να κατέβει στον δρόμο να διαμαρτυρηθεί αυτός που βάζει τα μέτρα για ποιο λόγο;
ΚΚΕ και ΠΑΜΕ δεν ταυτίζεται δηλαδή ; Αλλά δεν με πειράζει αυτό, ας ταυτίζεται, γιατί να κάνει ξεχωριστή πορεία ; Δεν είπα να μην έχει τα πανό του, ας τα έχει όπως τα έχουν όλοι άλλωστε, απλά ας κάνει κοινή πορεία. Κι όχι να μετράει ποιοι ήταν στη δική του πορεία και ποιοι ήταν χώρια. Ο στόχος μιας κοινής πορείας θα είναι η ανατροπή του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος.
Κι επειδή με ρωτάς σε ποια κατηγορία ανήκω, ανήκω στην κατηγορία που θέλει άμεση δημοκρατία. Δεν βλέπω να έχεις αυτή την κατηγορία όποτε μπορείς να με κατατάξεις όπου προτιμάς. Η διαφωνία μου με το ΚΚΕ είναι ότι δεν μπορώ να προσδιορίσω τον εαυτό μου με βάση την εργασιακή μου ιδιότητα, δεν είμαι εργάτρια ούτε προλεταριάτο. Θέλω να μπορώ να αποφασίζω εγώ μαζί με όλους τους άλλους πολίτες άμεσα και καθημερινά. Δεν μπορώ να περιμένω κάθε 4 χρόνια να ψηφίσω και τα υπόλοιπα να δέχομαι χωρίς καμία δυνατότητα συμμετοχής και ελέγχου τις αποφάσεις κάποιων άλλων. Κι όταν θα αποκτήσουμε Δημοκρατία αποφασίζουμε ποιο οικονομικό σύστημα θέλουμε. Ο κρατικός καπιταλισμός έχει την ίδια έλλειψη δημοκρατικότητας με τον κρατικό σοσιαλισμό.
Δεν νομίζω πως κατεβαίνει πολύς κόσμος πια με το μπλοκ της ΓΣΕΕ, δεν ξέρω με βεβαιότητα γιατί δεν πάω εκεί, αλλά έχω αυτή την αίσθηση.
Καλή σου μέρα !
@ Butterfly
Να κάνεις ένα καλύτερο απο το δικό μου γιατί το έκανα πρόχειρα ενώ ήθελα να πω τόσα πολλά. Πραγματικά την θαυμάζω την Μελίνα,δεν μπορώ να το εξηγήσω με λόγια το αίσθημα που μου προκαλεί.
Λες να μετανιώσει ο Παναγόπουλος κι όλοι οι άλλοι ; Αισιόδοξη σε βρίσκω...
Πολύ καλημέρα σας !!!
Οσο μπορώ πιο σύντομα για να μην κουράσω:
happyhour από τη στιγμή που και εσύ αφαιρείς κάποιους από το όλοι μαζί νομίζω πως θα πρέπει και να ξεκαθαρίσεις που βάζεις αυτό το όριο και τελικά σε ποιά βάση θα έπρεπε να γίνει αυτή η συννενόηση.στο κάτω κάτω το ΠΑΣΟΚ ξεκαθάρισε πως ιδεολογικά διαφωνεί με τα μέτρα του!!!
όσων αφορά τα υπόλοιπα,το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ εννοείται πως δεν ταυτίζονται. το Κόμμα έχει πολύ μεγάλη ιστορία πίσω του για να κρύβεται πίσω από λεξούλες.Δεν θα σε κατατάξω εγώ πουθενά,ιδεολογικά μόνη σου θα προσδιοριστείς,ταξικά αυτά είναι λυμένα από χρόνια. εκτός πάλι αν διαφωνείς με την ύπαρξη τάξεων. τέλος ως προς την άμεση δημοκρατία και το τι είναι πραγματική δημοκρατία είναι πολύ μεγάλη συζήτηση και δεν είμαι εγώ διαχειριστής του μπλοκ για να αποφασίσω αν θα ανοίξει.σίγουρα ενδιαφέρουσα συζήτηση όμως.
Artistz
πως τα καταφέρνεις να γράψεις τόσα πολλά και τελικά να μην λες τίποτα.καταρχήν φάσκεις και αντιφάσκεις,στο ίδιο κείμενο δίνεις ορισμό βλάκα και έξυπνου,τα προσδιορίζεις ως αντίθετα αλλά....όποιος δεν είναι έξυπνος δεν σημαίνει πως είναι και βλάκας!απίθανα φιλοσοφήματα συνεπέστατα με τον χώρο που εκφράζεις.δεν υπήρξαν προσωπικά τα σχολιά μου,πόσο μάλλον που δεν σε γνωρίζω(και μην αγχώνεσαι κανένας δεν σε ψάχνει). ξέρεις μια από τις συνήθεις κατηγορίες ενάντα στους κομμουνιστές είναι πως μιλάμε με ξύλινη γλώσσα.και τι διαβάζω στο κειμενό σου; νεύρα στο ρετιρέ του περισσού,ύπνος του δικαίου,τα κλασικά του ΚΚΕ(ξέχασες να πεις τα άπαντα του Στάλιν) και για κερασάκι το τσιτάτο.το ότι δεν αγγίζεις τίποτα από όσα έθιξα στο σχολιό μου το αποδίδω στο ότι δεν θέλεις (ναι,είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος). και βέβαια όλα τα λεφτά η ατάκα περί παρακολούθησης κλπ. να επαναλάβω πως είμαστε μικρός τόπος με γνωστές τη δράση και τις 'φιλίες' του καθενός;
τέλος πάντων και επειδή (ναι,εκτός από καλοπροαίρετος είμαι και ξεροκέφαλος) πιστεύω πως στον χώρο σου υπάρχουν και σοβαροί άνθρωποι θα ήθελα τη γνώμη σου αν θα έπρεπε να είναι κοινές οι πορείες και σε ποιά βάση.
με εκτίμηση και απολαμβάνοντας πάντα την αντιπαράθεση
καλή σας μέρα
Καλημερα Χαπι μου και σε ολη την μπλογκοπαρεα!
Οχι, δεν τρεφω τετοιες ψευδαισθησεις, λεω απλα πως πρεπει να ειμαστε ανοικτομυαλοι και αν καποιος αποδειξει οτι αξιζει μια δευτερη ευκαιρια, να μην τον απορριψουμε ελαφρα τη καρδια...
"Η διαφωνία μου με το ΚΚΕ είναι ότι δεν μπορώ να προσδιορίσω τον εαυτό μου με βάση την εργασιακή μου ιδιότητα, δεν είμαι εργάτρια ούτε προλεταριάτο. Θέλω να μπορώ να αποφασίζω εγώ μαζί με όλους τους άλλους πολίτες άμεσα και καθημερινά. Δεν μπορώ να περιμένω κάθε 4 χρόνια να ψηφίσω και τα υπόλοιπα να δέχομαι χωρίς καμία δυνατότητα συμμετοχής και ελέγχου τις αποφάσεις κάποιων άλλων. Κι όταν θα αποκτήσουμε Δημοκρατία αποφασίζουμε ποιο οικονομικό σύστημα θέλουμε. Ο κρατικός καπιταλισμός έχει την ίδια έλλειψη δημοκρατικότητας με τον κρατικό σοσιαλισμό."
Νομιζω πως εδω με καλυψες απολυτα! Ο κοσμος που φανταζομαι, ο κοσμος που ονειρευομαι, αμεση πραγματικη δημοκρατια, δικαιοσυνη, ισονομια, αδελφοσυνη...
Και για να απαντησω στον/στην mondo rosso, αν καποια στιγμη φτασουμε σε αυτον τον κοσμο που ονειρευομαι, νομιζω πως δεν θα υφισταται η αναγκη να υπαρχουν ταξεις και ταξικες διαφορες...
Ισως ονειροβατω, μα μονο με απολυτη ΕΝΟΤΗΤΑ (ενοτητα, οχι απαραιτητα συμπνοια αποψεων, δεν ειμαστε ρομποτ, ειμαστε διαφορετικοι ανθρωποι, με διαφορετικα μυαλα, αλλα καπου θα μπορουμε να βρουμε ενα κοινο τοπο!) θα επιτευχθει ποτε αυτος ο κοσμος, η παραμικρη διχονοια θα το διαλυσει το οραμα...
''φασκεις και αντιφάσκεις''.
Εκτος απο εμένα Mondo Rosso που φάσκω και αντιφάσκω να σου πω(για να ξέρεις),οτι φάσκει και αντιφάσκει και ο Νίτσε που το είχε πει.
Επισης Mondo Rosso στο γεγονος οτι μου έβαλες και ταμπέλα λεγωντας ''με τον χώρο που εκφράζεις'' επειδή είμαι και εγω καλοπροαίρετος θα σου πω οφείλεται στο γεγονος οτι δε με ξέρεις.Ας μιλησουν αυτοι που ξερουν..οι ταμπέλες είναι κάτι που μου φέρνει αηδία για να σου λύσω τύχον απορίες...το γεγόνος οτι τον Α/Α χώρό τον στηρίζω σε αρκέτες του ενέργειες δεν σημαίνει οτι τον εκφράζω κιόλας.
Σε αυτό που βρήκες διάνα είναι στο γεγόνος οτι δεν θέλω όντως να απαντήσω επείδη δεν θέλω.εσυ μπορείς να λες αν θέλεις οτι δεν απαντώ ως ''ελλειψη επιχειρημάτων'' εκτός του οτι δεν θέλω..΄το γιατί δεν θέλω για να σου λύσω και εκεί τυχόν απορίες(..αν έχεις,που δεν έχεις)οφείλεται στο γεγόνος οτι μετρώ ήδη 11 χρόνια που στη ζωή μου υπήρξαν κατά καιρούς ανθρωποι του κομματος σου(..και μεγαλοστελέχη αν και αυτό δεν εχει καμία σημασία),..αρκετά πέρασαν αυτοί και περνανε ακόμα,αρκετά πέρασα και εγώ..βαρέθηκα να ακουω τα ίδια και τα ίδια..και ακόμα πιο πολύ βαρέθηκα να ακούω ανθρώπους σαν έσενα που το παίζουν και κινέζοι και να θεωρούν ατάκα τα περι παρακολουθησης και να λένε το κλασικό περι ''μικρού τόπου με γνωστές δράσεις κτλ.''
Εαν δεν γνωρίζεις θα σε παρακαλούσα να μη τα χαρακτηρίζεις ατάκες και τέτοια..ωράια και θεμιτή η αντιπαράθεση αλλα μερικά πράγματα είναι λίγο πιο σοβάρα ωστε να τα παίρνουμε ώς ατάκες.
''και μην αγχώνεσαι κανένας δεν σε ψάχνει''..κανε το κόπο και μπες στο μπλογκ και δες το e-mail επικοινωνίας...μη βιάζεσαι να πεις λοπόν το οτιδήποτε..το όνομα μου με τα παιδιά που μιλάω εδω είναι γνωστό...και συνεχίζω το σεντονι απο κάτω..
Σε αυτο που με ρώτας η απαντηση σαφώς και είναι πολυσυνθετη και πολύ δυσκολη ως προς την υλοποίηση.
Μεσα απο το μπλογκ μου(..και ανεκαθεν βέβαια)θεωρούσα οτι η απο κοινού συμπόρευση του κόσμου(..οχι μόνο σε πορείες)ήταν ενα μεγάλο βήμα..όλοι μας σαν άνθρωποι έχουμε τα χαρακτηριστικα μας και τις διαφόρες μας..και με αυτές όμως μπορούμε να είμαστε μαζί.Εγραψα και πριν οτι απεχθάνομαι τη ταμπέλα.Η ταμπελοποίηση της υποστάσης μας σε κόμματα και συλλογικότητες έχει φέρει τραγικα αποτελεσματα έως τώρα.
Γυρναμε τώρα το νόμισμα ανάποδα.
Πως θα συνυπάρξουν χώροι που διάφερουν σε μέγαλο βαθμό στο τρόπο σκέψης.
Ισως η ευκολη αλλα και συναμα η πιο δυνατή απάντηση είναι το απο κοινού καλό..οτι παλευουμε στην ουσία την ελευθερία μας.
Με αλλο τρόπο ο ένας χώρος το παλέυει με άλλο ο άλλος.
Η λέξη συγκρουση αλλιώς είναι για σας στο περισσο αλλιως σε άλλους χώρους.Δεν παυει όμως να είναι συγκρουση..οταν ο ενας κανει πολεμο στον αλλο για το τροπο που παλευει τότε πως να δεις αποτέλεσμα;..γιατι να θεωρειται προβοκάτσια απο το Κ.Κ.Ε τρόπος που ο αντιεξουσιαστικος χώρος συγκρούεται στο δρόμο;
Ξερεις πόσα παιδιά απο το κόμμα σου ''διψάνε''για συγκρουση μετωπικη με το κράτος και όχι έτσι οπως τώρα είναι το Κ.Κ.Ε.;..
Επειδη πλατιάζω και κουράζω θα σου πω πως θα ηθελα να ηταν τα πραγματα με βάσει τις συνθηκες που υπάρχουν.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ..ο καθενας ας είναι με τη ταμπελα του..να είναι ομως ολοι συντροφικοί μεταξυ τους.
Το ΕΕΚ σε ολες τις πορείες είναι κάτω..σε όλες τι συγκρούσεις που εχουν γίνει και εχουν ξεκινησει απο τον Α/Α χώρο πάντα ήταν ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟ με όλα τα γράμματα κεφάλαια..ούδεποτε εκλεισε το μπλοκ του και μάλιστα βοηθούσε οσο μπορούσε.ΟΥΔΕΠΟΤΕ κατηγορησε τον χώρο για κάτι..γιατι πολύ απλα αφουγκράζεται το παλμό του χώρου..αφουγκράζεται οτι και αυτά τα παιδιά ζητάνε κάτι με αυτά που κάνουν..κάποτε(..και θα μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω)ο Χατηδακις ηταν στο πλευρο τους και στο δρόμο και παντου..να θυμισω σε οσους ξεχνουν..''’’ Την ίδια ώρα η πολιτεία αγανακτεί διότι υπάρχουν μερικά ζωντανά της κύτταρα που αντιδρούν άτεχνα, ανοργάνωτα, ίσως μ' αφέλεια, σ' όλην αυτή την οργανωμένη κρατική ασχήμια, αντί να βλογάμε τον Θεό που βρίσκονται ακόμη μερικοί που δεν συνήθισαν στην «παρουσία του τέρατος». (...) Κορίτσια κι αγόρια με γυαλιά, έτσι καθώς κοιτάτε με απορία κι αγανάκτηση για ό,τι συμβαίνει γύρω σας, είμαι μαζί σας. Και σας αγαπώ»…..και mondo rosso δεν είναι 10 οι παραξενοι με τη κουκουλα..
Συντροφικοι λοιπόν ολοι με ολους στη πορεία..ΟΛΟΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ..
Μία ερώτηση και απο μενα..''Ο περίπατος στη πορεία με φωνες και συνθηματα τι αποτελεσματα έχει εδω και χρόνια; ''
Δεν είναι στη πορεία η λύση που ζηταμε αλλα στους χωρους εργασιας μας..
Ας μην φτάσουμε όμως στον λιμό και την απελπισία που έφτασε πριν 10 χρόνια η Αργεντινή, προκειμένου να αντιληφθούμε ότι υπάρχει πραγματικά άλλος δρόμος.
Θυμαστε τι εκαναν οι εργαζομενοι στην Αργεντινη;
Οι πολίτες της Αργεντινής ήταν αυτοί που έσωσαν τις ζωές τους καταλαμβάνοντας εργοστάσια, δημιουργώντας συλλογικές αμεσοδημοκρατικές επιχειρήσεις, αυτοδιαχειριζόμενοι την παραγωγή που η πλουτοκρατία εγκατέλειψε.
Γεια χαρά.
Αντώνης και όχι Artistz.
Αντώνης λοιπόν,όμορφα.
Λέγε με Λεωνίδα
Για να αρχίσουμε να ξεκαθαρίζουμε 5πράγματα: αν επιδιωξή σου είναι να ανακαλύψεις μια ιδεολογική Αμερική δεν είσαι σε καλό δρόμο. θέλω να πω πως αυτά που γράφεις δεν είναι καινούργιες αντιλήψεις,ούτε βέβαια αυτά που υποστηρίζω εγώ.πάνω κάτω αντιστοιχούν σε υπαρκτές εδώ και πάρα πολλά χρόνια ιδεολογικές συμφωνίες και ασυμφωνίες.για αυτό και η κριτική μου εστιάζει στον χώρο που αντανακλούν οι θέσεις σου και όχι σε εσένα που(δεν υπάρχει και λόγος στην τελική)δεν γνωρίζω.αν αυτό εσύ το λες ταμπέλα τότε στην ουσία καταφεύγεις στον πιο ανούσιο μηδενισμό.
παράδειγμα του τι εννοώ φάσκεις-αντιφάσκεις: γράφεις σε ένα μπλοκ άρα εκ΄των πραγμάτων αποδέχεσαι πως συμμετέχεις σε μια συζήτηση απρόσωπη όπου καθένας μπορεί να είναι οποιοσδήποτε,ακόμα και αν 2-3 εδώ μέσα γνωρίζονται.ταυτόχρονα αρχίζεις και αραδιάζεις διάφορα αναπόδεικτα για το ποιούς έχεις γνωρίσει,προσωπικά βιώματα και διάφορα άλλα τέρμα υποκειμενικά-ξέρεις αν θέλεις να πιστέψεις κάτι είναι πολύ εύκολο,βλ. θαύματα- που με αυτά τα δεδομένα θα έπρεπε να σου γίνει η όποια κριτική στα γραφόμενα σου,παρεπιπτόντως εδώ το γυρίζεις εντελώς στο προσωπικό. από που και ως που έχεις τέτοια αξίωση;
αυτά ως προς το ύφος σου.
Είναι ξεκάθαρο πως έχουμε τεράστιες διαφορές,και μόνο το γεγονός πως αναγάγεις το γιαούρτι σε τόμαχωκ και την πορεία σε περίπατο λέει πολλά.για την ιστορία η πορεία αποτελεί μέρος της συνολικότερης κινητοποίησης-συγκέντρωσης η οποία με την σειρά της αποτελεί σκαλοπάτι στην κλιμάκωση της πάλης για την ανατροπή του εκμεταλευτικού συστήματος,που θα απαιτήσει πολύ σοβαρότερες συγκρούσεις για τις οποίες ελπίζω να είσαι έτοιμος.
αν το προτυπό σου είναι η Αργεντινή λυπάμαι αλλά βάζεις πολύ χαμηλά τον πύχη.
συμφωνώ πως τα πάντα θα κριθούν στους χώρους δουλειάς,ακριβώς γιατί εκεί συντελείται η εκμετάλευση αλλά και το μεγαλείο της εργατικής τάξης,της μόνης επαναστατικής τάξης.
Happy,τι να πώ τώρα, χαιρετίσματα (λοιπόν στην εξουσία),συγνώμη για το πλάτιασμα και συνέχισε την καλή δουλειά.
και μην ξεχνιόμαστε απεργία μεθαύριο.
τίποτα δεν τελείωσε
Σε ρώτησα βέβαια μήπως είσαι ο Λ. από την Α. και είπες όχι. Παρ'όλα αυτά το έχω καταλάβει ότι είσαι ο Λεωνίδας για αυτό και δεν έκανα κανένα προσωπικό σχόλιο, αλλά μην κανεις κατάχρηση της φιλίας μας...
Θα σου απαντήσω αργότερα σε αυτά που λες.
Δημοσίευση σχολίου